MHD
Hlavní město země s odvážným přístupem k experimentům v oblasti hromadné dopravy. Páteřním prvkem městské dopravy je samozřejmě metro. Do vzdálenějších čtvrtí Paříže se lze dostat poněkud rychlejším vlakem RER, jakousi příměstskou železnicí. Síť metra překrývají i v centru autobusové linky, protože pařížské metro bezbariérové rozhodně není, na rozdíl od novějších Renaultů. Doplňkem sítě MHD jsou také 2 tangenciální tramvajové linky, k nimž v krátké době přibude třetí.
Metro a jeho starodávné stanice utvářejí kolorit města. Pokud je člověk ochoten překonat pár schodů (někdy i trochu více), metrem se v centru Paříže dostane opravdu odkudkoli kamkoli. Pokud nechce absolvovat sestup dolů nebo výstup nahoru skrz přísné turnikety, vždy má po ruce některou z autobusových linek.
Přestože je síť metra složitá a hustá i pro otrlé jedince, díky vynikajícímu informačnímu a orientačnímu systému se ve spleti dlouhých úzkých chodeb a strmých schodišť ztratit nedá. Jen někdy trochu déle trvá, než člověk najde tu nejkratší cestu ke svému cíli. Turnikety jsou sice bytelné, ale dva štíhlí lidé se vždy protáhnou a někdy je také nějaký ten turniket v poruše a cesta je zdarma. Prý se ale v metru pohybují občas revizoři.